Diskusní fórum  www.military-paintball.cz
Vítejte na sdruženém fóru paintballových klubů a přátel značkovacích zbraní, hrajících military paintball
v lesích, domech, hřištích a všude kde se sejde dobrá parta lidí, kteří si rádi zahrají
 
 FAQ   Hledat   Seznam uživatelů   Uživatelské skupiny   Registrace 
 Nastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   Přihlášení 

Ideální úsťová rychlost a teorie o úsťovce obecně
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra www.military-paintball.cz -> OSTATNÍ - zbraně, hlavně, upgrade
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hellboy



Založen: 16. 09. 2006
Příspěvky: 1904
Bydliště: Reichenau Farbenkugel Manschaft

PříspěvekZaslal: út listopad 16, 2010 11:04 pm    Předmět: Ideální úsťová rychlost a teorie o úsťovce obecně Odpovědět s citátem

Tak jsem zase prudil na Warrior Online a zjistil zajímavou věc. Kucí americký nejenomže mají striktní zákaz hrát nad 300 (což všichni víme), ale na většině hřišť je limit stejně 280 a většina hráčů razí teorii, že stejně je kvůli přesnosti nejlepší 260-270 fps. Přijde mi to jako naprostá blbost, ale začal jsem přemýšlet a vyvstalo mi dost otázek.

1. Jak je možné, že některé zbraně dokáží střílet i při 350fps přesně a jiné zatáčejí jako prase?
2. Je pravda, že s nižším fps se zvyšuje přesnost? U svého nízkotlaku to nepozoruji. I na 340 to střílí pořád stejně, ale zažil jsem Fremenovu A5 s drážkovanou Armsonkou poštelovanou technikem TT, která i při 260fps střílela luxusně a při tom i rozumně daleko.
3. Jaká je podle vás ideální fps (klidně pro konkrétní zbraň a hlaveň).

Ad 1. V jiné debatě jsme dospěli v zásadě k závěru, že nízkotlak vlastně posílá do kuličky stejnou dávku média pod stejným tlakem jako vysokotlak, protože vysokotlak spotřebuje velkou část počátečního tlaku na chod mechanismu zbraně. Potom ovšem nechápu v čem je nízkotlak šetrnější ke kuličkám a proč s ním jde obvykle střílet větší fps bez problémů.

No a na závěr ještě další haluz. Nástavec Apex prodlužuje dostřel tím, že udělí kuličce rotaci. Zajímavé je, že na rozdíl od flatky i při hodně vysoké fps kuličku nerozbije, takže se s ním dá v klidu střílet i s 350. Výrobce ovšem tvrdí, že ideální fps pro APex je 260. Proč? Chápu to tak, že pokud kulička letí rychleji, tak buď dostane zbytečně velkou rotaci a nebo naopak nestačí v té rychlosti chytit tu správnou rotaci a efekt je pak slabší? Nebo je to jen doporučení, které má zabránit praskání křehkých kuliček a stížnostem?

Poměrně dost otázek, ale bude zajímavé alespoň některé z nich vysvětlit.
_________________
Zbraně nezabíjejí, to Chuck Norris.
www.danielvavra.com
BT TM-15 | Solenoid V2 | TM Ripclip | Flasc Barrel | NCStar 40mm red dot + laser || Custom MR1 | Ripclip | Apex
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nox



Založen: 07. 08. 2008
Příspěvky: 824

PříspěvekZaslal: st listopad 17, 2010 5:25 am    Předmět: Re: Ideální úsťová rychlost a teorie o úsťovce obecně Odpovědět s citátem

1) První co bych sledoval je inkonzistence střelby. Nikdo z nás totiž nemá úplně stejnou zbraň.

2) Hmm... co si tak pamatuji, tak na svém Kčku bych jenom z praxe (nemám to nijak potvrzené!) řekl, že na 250 to střílí stejně nepřesně jako na 300. Sice je pravda, že jednu chvíli na 265-270 (radarem) s PBS Field a MBS to střílelo opravdu velmi přesně (a tím myslím se seustřelem pod 8cm) - jenže to bylo jen jednu část dne a od té doby nic.

3) 290-300fps pro mého Milsiga K-Series, hlaveň MBS a vzduch s Myth regulátorem Smile
Hellboy napsal:

Ad 1. ...

Jestli je to ta, kterou myslím, tak jsme spíš vyslovili názor, že tlak působící na kuličku bude menší, než faktický operační tlak.
Ale jinak opravdu nevím, je to dobrý námět na zamyšlenou. Napadlo mě, že nízkotlaky mají opravdu lehké (front) bolty a spousta z nich má ještě speciálně upravené přední strany (většinou nějakou formou měkké části, dokonce jsem takový front bolt viděl i pro A5).
citace:
... Nástavec Apex prodlužuje dostřel tím...

Tak tady bych těch výrobcem udávaných 260 přisoudil hlavně marketingu. Asi by to vypadalo dost blbě, když by US výrobce ( Very Happy ) napsal, že optimální, doporučená FPS pro jeho výrobek je 320 fps (to už by bylo pomalu na žalobu).

Samozřejmě dalším vysvětlením se vůbec nebráním, jen jsem napsal, co mě napadlo jako první.
_________________
I really like cookies...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zz3022
Anonymní





PříspěvekZaslal: út listopad 23, 2010 10:51 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Vsechny tri otazky maji vlastne stejnou odpoved. Vpodstate jde o to, ze nezalezi jen na ustove rychlosti, ale take na tom, jak ji kulka nabere. Coz se u ruznych zbrani lisi a da se na tom pracovat.

Neni problem urychlit paintballovou kulku treba na 500 fps, aniz by to melo vliv na presnost (jak teoreticky, tak prakticky - napr. dle mych zkusenosti se ZGP a 460 fps).

Protoze ale zde i v zahranici mame spoustu naprosto dementni kretenu, kteri by nemely nic proti tomu strilet po lidech s UR nad limitem, vetsina zbrani proste moudre neni delana na to, aby s podstatne vetsi UR byla schopna pracovat. A nastesti lide kteri jsou prilis hloupy aby pochopily proc se ma strilet jen podlimitni rychlosti, vetsinou nedokazi pochopit ani kde jsou ta omezeni, takze je paintball stale docela bezpecny.

Ohledne limitu na hristich 280 fps... pravdepodobne je tam dost zkusenych hracu kteri vedi, ze vic nez 280 fps nikdo nepotrebuje. U levnych a spatne pouzivanych zbrani, popr. mizerneho streliva stejne nejsou vychylky +/- 20 fps vyjimkou.

Co se tyce "vetsiny hracu" a 260 fps, castecne je to tim ze proste znaji sve zbrane a tim ci onim zpusobem zjistily na co jsou nejlip prizpusobene, castecne tim, ze cim min zbran zere plynu tim lip, castecne tim ze jim doslo ze komu nestaci 260 fps, tomu nestaci ani 300. Zvysovani UR v paintballu totiz od urcite hranice nevede k podstatnejsimu zlepsovani vysledku, protoze problem je proste hlavne v tom jak se kulka chova pote co zbran opusti, ne v tom jakou rychlosti ji opusti. Do 40m se proste da ucinne "pravdepodobnostne" kropit a do nejakych 25m presne strilet i s 260 fps.

Zkusenej hrac proste nepotrebuje mit nastavenou zbran jako hovado. Ovsem nekomu to muze pripadat jako naprosta blbost.
Návrat nahoru
Reinn



Založen: 22. 01. 2010
Příspěvky: 249

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 9:41 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Nad vyskou ustovky som vela uvazoval pri tiberiovi a first strikoch
na videu s testovacou strelbou maju UR okoo 260fps a dosahuju uzasne vysledky(http://www.youtube.com/watch?v=Y71M3pqHoRs) zatial co ja som pri UR 290-340fps dosahoval citelne horsie. Pri UR okolo 380fps uz to letelo sakra daleko a vzhladom na konstrukciu a material FS uz by som poveedal ze to bolo aj smrtelne nebezpecne aspon na testovane vzdialenosti to malo velmi nicive vlastnosti no co sa tyka presnosti ta bola katastrofalna na cca 20-30 metrov bola este uchadzajuca ale potom zrotovala kazda strela inym smerom, preto som si neskor zacal klast otazku ci nebude lepsie sksuit ubrat UR na hracnicu cca tych 260fps a porovnat to bohuzial som to ale nestihol a momentalne uz niesom majitelom tejto zbrane takze to nebude mozne. Jedna sa teda iba o mmoju spekulaciu postavenu na polemizovani nie na fyzickom testovani Smile
_________________
Tippmann ProCarbine - M4 CASV
______________
Colonial Marines
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mpmorava
Anonymní





PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 12:09 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

přihodím jednu věc na přemýšlení. U airsoftu jsou nějaké uprady na zvýšení úsťovky ale pouze do nějaké míry. Potom je problém s tím, že ať už je mechanizmus jakýkoliv, tak kuličce prostě už více neosolí, protože je přiliž lehká. To samé by mělo platit u pb kule.

Pokud to tedy tak přijmu, očekávám, že i u pb gunu pokud bude v horizontální rovině zvyšováním ÚR i o velké hodnoty zvýším dostřel nepoměrně méně.

Tady neřeším přesnost. Pouze nabranou energii a tím i dostřel kule.

Je to tak?
Návrat nahoru
Hellboy



Založen: 16. 09. 2006
Příspěvky: 1904
Bydliště: Reichenau Farbenkugel Manschaft

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 2:01 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Zz3022 napsal:
Vsechny tri otazky maji vlastne stejnou odpoved. Vpodstate jde o to, ze nezalezi jen na ustove rychlosti, ale take na tom, jak ji kulka nabere. Coz se u ruznych zbrani lisi a da se na tom pracovat.

Neni problem urychlit paintballovou kulku treba na 500 fps, aniz by to melo vliv na presnost (jak teoreticky, tak prakticky - napr. dle mych zkusenosti se ZGP a 460 fps).

Protoze ale zde i v zahranici mame spoustu naprosto dementni kretenu, kteri by nemely nic proti tomu strilet po lidech s UR nad limitem, vetsina zbrani proste moudre neni delana na to, aby s podstatne vetsi UR byla schopna pracovat. A nastesti lide kteri jsou prilis hloupy aby pochopily proc se ma strilet jen podlimitni rychlosti, vetsinou nedokazi pochopit ani kde jsou ta omezeni, takze je paintball stale docela bezpecny.

Ohledne limitu na hristich 280 fps... pravdepodobne je tam dost zkusenych hracu kteri vedi, ze vic nez 280 fps nikdo nepotrebuje. U levnych a spatne pouzivanych zbrani, popr. mizerneho streliva stejne nejsou vychylky +/- 20 fps vyjimkou.

Co se tyce "vetsiny hracu" a 260 fps, castecne je to tim ze proste znaji sve zbrane a tim ci onim zpusobem zjistily na co jsou nejlip prizpusobene, castecne tim, ze cim min zbran zere plynu tim lip, castecne tim ze jim doslo ze komu nestaci 260 fps, tomu nestaci ani 300. Zvysovani UR v paintballu totiz od urcite hranice nevede k podstatnejsimu zlepsovani vysledku, protoze problem je proste hlavne v tom jak se kulka chova pote co zbran opusti, ne v tom jakou rychlosti ji opusti. Do 40m se proste da ucinne "pravdepodobnostne" kropit a do nejakych 25m presne strilet i s 260 fps.

Zkusenej hrac proste nepotrebuje mit nastavenou zbran jako hovado. Ovsem nekomu to muze pripadat jako naprosta blbost.


Jen abysme se pochopili. Nechci vyrábět žádnou super smrtící 500 fps mašinu, ale zajímá mě to teoreticky.

Za pomocí tohoto víceméně přesného kalkulátoru se dá spočítat chování kuličky a to i se započtením vlivu rotace. http://home.comcast.net/~dyrgcmn/pball/trajectory.html

Takže pár pokusů s ním:

Normální hlaveň při vodorovném držení:
260fps - 32 metrů než kulička spadne na zem.
300fps - 36 metrů
320fps - 39 metrů
Rozdíl mezi 260 a 320 fps tak je ve zvýšení dostřelu při vodorovném držení zbraně o 7 metrů, tedy o 22%. To podle mě už hraje docela roli a ne že né.

Při držení zbraně pod úhlem 7 stupňů a střílení mírným obloučkem je to pak následující:

260fps - 61 metrů
300fps - 69 metrů
320fps - 72 metrů
Opět, rozdíl mezi přehulenou a nepřehulenou zbraní je 11 metrů dostřelu, tedy 18%.

No a s mega zvednutím zbraně pod úhlem 30 stupňů se dostaneme s dostřelem na stejné a vyšší vzdálenosti jako s apexem, jenže takhle se nedá naprosto mířit Smile Je to ale cca maximální dostřel paintballové zbraně, s nižším i vyšším úhlem je vzdálenost kratší.

260 fps - 88 metrů
320 fps - 98 metrů

APEX (spin ang -90, spin 30000) (nastavení odhadem podle zkušeností s apexem):
260 fps - 82 metrů
320 fps - 97 metrů
Změní se trajektorie (kulička ke konci víc stoupá) ale dostřel je o 15m větší.

No a teď ta bezpečnost.
Rychlosti po 4.5 metrech letu kuličky při počáteční úsťové rychlosti:
300fps - 272fps
320fps - 289fps

Rychlosti po 25 metrech letu kuličky při počáteční úsťové rychlosti:
260 fps - 154 fps
300 fps - 177 fps
320 fps - 180 fps

Zásah z 320 fps na 25 metrů je tak asi stejně bolestivý, jako zásah s 260fps na 17 metrů.

Vychází mi z toho asi tolik: každých 20 fps navíc dává cca 3m dostřelu navíc (čím vyšší fps tím to klesá, ale pro příklad v hodnotách mezi 260 až 340 to stačí). Člověk se zbraní na obvyklých 280 tak má cca o 6m menší dostřel než člověk s fps 320 a o dobrých 9m než člověk s 350.

Při běžných paintballových střetech, které jsou na vzdálenosti 20-50m to je podle mě dost významná výhoda.

A ještě jeden takový mýtus. Tvrdilo se, že nevýhodou flatek a apexů je, že kulička letí strašně pomalu a déle a tím pádem je mnohem těžší trefit pohybující se cíl, nebo že lze kuličce dokonce uhnout.

Rychlost kuličky z Apexu vystřelené při 300fps po 25 metrech je 184 fps a doba letu je 0.35 sekundy.
Rychlost kuličky z normální hlavně při 300fps po 25 metrech je 177 fps a doba letu je 0.35 sekundy.

Takže se ukazuje taky to, že je blbost, že by na normální vzdálenosti tyhle věci kuličku zpomalovaly. Samozřejmě, že na větší dálku se kulička zpomalí, ale dokonce ještě míň než kulička vystřelená z normální hlavně velkým obloukem.

Normál úhel 30 stupnů 75 metrů - 52fps/2.6sec.
Apex rovně 75 metrů - 63 fps/1.9sec
_________________
Zbraně nezabíjejí, to Chuck Norris.
www.danielvavra.com
BT TM-15 | Solenoid V2 | TM Ripclip | Flasc Barrel | NCStar 40mm red dot + laser || Custom MR1 | Ripclip | Apex
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Reinn



Založen: 22. 01. 2010
Příspěvky: 249

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 7:31 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

No tvoja studia ma oslovila Smile vsetko si pekne rozobral do detailov a podlozil aj faktami, sice iba programovymi ale nevidim dovod nato aby to neplatilo v praxi Smile ved ten program musi byt zalozeny na fyzike ktora je v rovine teoretickej aj praktickej viacmenej totozna. Takze to vyzera ze na vyssej UR predsalen nieco bude
_________________
Tippmann ProCarbine - M4 CASV
______________
Colonial Marines
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hellboy



Založen: 16. 09. 2006
Příspěvky: 1904
Bydliště: Reichenau Farbenkugel Manschaft

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 8:05 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky. Plyne z toho ještě jedno poučení a sice, že flatka a apex za na normální nastavení (4) střílí v zásadě stejně daleko jako lehce přehulený kvér mírným obloučkem Smile Protože Apex na nejvyšší nastavení, kdy to lítá takhle daleko je brutálně nepřesný. Jediný rozdíl je, že to lítá rovně, což mě osobně docela vyhovuje, poněvadž nemusím při míření na různé vdálenosti nadsazovat. Na druhou stranu je to ale míň přesné, než normální kvér, takže to co člověk získá tím, že nemusí odhadovat nadsazení zase ztratí tou nepřesností Smile

Jinak kdyby se s námi podělil Zz3022 podělil o zkušenosti s vlivem různých mechanismů zbraně na kuličku a přesnost, bylo by to super Wink
_________________
Zbraně nezabíjejí, to Chuck Norris.
www.danielvavra.com
BT TM-15 | Solenoid V2 | TM Ripclip | Flasc Barrel | NCStar 40mm red dot + laser || Custom MR1 | Ripclip | Apex
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Reinn



Založen: 22. 01. 2010
Příspěvky: 249

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 8:19 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

No po apexe som sa uz dlhsiu dobu pozeral a uz ho mam aj objednany a tymito spravami si ma velmi potesil Smile uz sa ho neviem dockat
_________________
Tippmann ProCarbine - M4 CASV
______________
Colonial Marines
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hellboy



Založen: 16. 09. 2006
Příspěvky: 1904
Bydliště: Reichenau Farbenkugel Manschaft

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 8:28 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak tu objednávku zruš. BT právě vydalo Apex2 a vypadá kurevsky dobře.
_________________
Zbraně nezabíjejí, to Chuck Norris.
www.danielvavra.com
BT TM-15 | Solenoid V2 | TM Ripclip | Flasc Barrel | NCStar 40mm red dot + laser || Custom MR1 | Ripclip | Apex
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
vegetta



Založen: 10. 05. 2008
Příspěvky: 604

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2010 10:46 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

prave osm na to pozeral Smile ze by to stalo za hriech to kupit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zz3022
Anonymní





PříspěvekZaslal: st prosinec 01, 2010 10:25 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Hellboyji, pokud te to opravdu zajima ryze teoreticky - o cemz tedy osobne opravdu pochybuju - pak doporucuju prostudovat prubeh tlakovy krivky u zbrani na cerny a bezdymny strelny prach, z toho plynouci rozdily a metodiku volby prachovy sloze pri prebijeni streliva napr. do kratkych palnych zbrani (vaha kulky, zrnitost prachu, rychlost horeni). Je to zdanlive naprosto uplne jina problematika, ale k problemu na kterej ses ptal to ma principielne - tedy z veci ktery uz jsou teoreticky dobre zpracovany a u nas bezne dostupny - asi nejbliz. Pak ti bude dokonale jasny, v cem a kde jsou limity, respektive cim je posunout.

K tem hodnotam co uvadis:

Prvni vec je, ze zminovany kalkulator balistiky je vytecna vec, ale bohuzel stejne jako vetsina teoretickych pomucek zamerne nezohlednuje mnohe prakticky existujici vlivy. Je to proste hezka matematicko-fyzikalni hracka, ktera ale dava celkem predvidatelny vysledky na zaklade redukovanych fyzikalnich parametru. Podle nej ti napr. vzdy bude "lip" strilet zbran s vyssi ustovou rychlosti, coz se v realu pochopitelne vzdy nedeje, jak sam velmi dobre chapes, uz podle ty tvy uvodni otazky. A z tohodle pohledu je tedy to tvy posledni srovnani vlastne velmi pofiderni.

Druha vec... takto zjednodusene pak srovnavas 260 a 320 fps a pochopitelne ti vychazi, ze 320 fps je vzdy lepsi nez 260... vzhledem k tomu, ze pri 320 fps ma kulka ustovou energii o tretinu az polovinu vyssi nez pri 260 fps (~9,7 Joule vs. ~14,7 Joule), neni to myslim nijak prekvapivej zaver, nad kterym by jsme mely tleskat. A jiste, pokud odstranime ty negativni vlivy souvisejici s vyssi ustovkou (coz bezesporu z velky casti jde), skutecne tomu tak nejak v praxi muze bejt. Je ovsem otazka jak velkou vyhodu to cloveku realne prinese a cim za to naopak plati (to nejjednodussi a nejmene zpochybnitelny co me napada je typicky vic nez o polovinu vetsi spotreba plynu na vystrel a vetsi modriny na strane cile).

V teoreticky rovine tvych parametru, tak oklestenych od praxe jak je podavas, bych na to dale mohl snadno namitnout, ze i se zbrani nastavenou na 250 fps muzu snadno "dostrelit" tamtez co se zbrani nastavenou na 320 fps jednoduse jen tim, ze zvednu uhel nameru. "Dostrel" budu mit stejnej a pritom budu prijemne pod bezpecnostnim limitem. Z tohodle hlediska tebou prezentovaneho dostrelu proste vyssi ustovka zadnou vyhodu nepredstavuje. Takze proc bejt hloupej a delat to co chci tim hloupejsim zpusobem?

Podstata je ale v tom, ze strelba nad 30 metru je v paintballu stejne vzdy vice-mene o kropeni. Osobne jsem byl mnohokrat svedkem toho, ze hrac X trefil stojiciho hrace Y prvni ranou na 40-60 metru i ze standartniho PGP s jeho "ubohymi" max. 245-260 fps. Ovsem paintballovy strelivo obecne proste neni dostatecne presny na to, aby bylo mozny vysledek na delsi vzdalenost nez tech 30m zarucit. A my nehrajeme golf a nemetame si v klidku strely nekam na green, ale potrebujeme zasahnout to, co se v realu namane, pokud mozno hned, pokud mozno spolehlive a v ramci ruznych velikosti, rychlosti a vzdalenosti cilu. A tady je proste praxe o tom, ze kdyz nekomu nestaci 280 fps, neni to ve zbrani, ale jaksi nekde uplne jinde...

Zkuseny hraci pochopitene vi, ze cisla nad 300 jsou vetsi nez ty nizsi cisla. Zakladni skolu, znaminka vetsi-mensi, hadam vsichni zvladame. Ale zkusenej hrac taky vetsinou vi, ze strelba na dlouhy vzdalenosti proste neni domenou paintballu, ze zkuseny hraci tu strili spis co nejvic na blizku nez co nejvic na dalku a chci-li ucinne strilet podstatne nad 30m, jedna rana tu proste spolehlive nikdy nestaci. A vypalim-li kratkou davku, jsem nebezpecnej i do - rekneme - 40-ti metru... a pokouset se s libovolnou jeste rozumne nastavenou zbrani o vic proti zkusenym souperum je proste volovina - nedaji mi k tomu sanci a stejne se zas dostanu na hranici nejcastejsiho herniho kontaktu na daleko mensi vzdalenost, kde nam bude vyssi ustova rychlost spis neprijemna.

Srovnavas taky zasah z 320 fps na 25m s zasahem s 260fps na 17m. Podstata problemu je ovsem v tom, co kdyz s takovou zbrani nekoho trefis na 5-10m. Diskutovat o tom ze blb co neumi respektovat obecne platnej limit ustovy rychlosti bude vzdy dostatecne uvazlivej, zdrzenlivej a inteligentni, aby po lidech nestrilel na kratsi vzdalenost je asi stejne tak hodnotny, jak diskutovat o tom, ze by na silnicich nemusela bejt omezena max. rychlost, pokud by lidi vzdy jezdily umerne situaci, nebo o tom, ze by nebylo treba zbrojnich prukazu, kdyby mezi nami nebyli nezodpovedny pitomci, dusevne labilni jedinci a kriminalnici. Tady proste NENI o cem diskutovat. Chytrejsi a ve veci fundovanejsi lidi nez je vetsina z nas proste zavedly urcity minimalni pravidla pro omezeni skod v provozovani urcitych cinnosti a ty je mezi zodpovednymi lidmy minimalne aspon slusne respektovat.

Co se tyce nejakych mych "tajemnych vedomosti" s nimiz bych se mel ci mohl podelit... Faktem je, ze nemim nic tajit, nicim se snad vytahovat, ale stejne tak z pochopitelnych duvodu opravdu nijak nejsem nadsenej, ze bych mel poustet mezi lidi zcela blbuvzdorny navody jak muzou bez problemu zvysit ustovku treba i vysoko nad 400 fps a bejt pritom spokojeny s tim jak jim to lita. Kdyby zbrane vubec technicky neumoznovali ustovku nastavit nad 300 fps byl bych nejspokojenejsi...

Nicmene... v absolutni rovine je vliv ruznych mechanismu na kulku nulovej - absolutne nezalezi z ceho se strili. V tyhle absolutni rovine je podstatna pouze kulka, hlaven a prubeh tlakovy krivky v hlavni/komore pri vystrelu. V realu maji ale ruzny zbrane ruzny moznosti vlivem svyho usporadani. Je uplne jedno jestli pouzivam tekuty CO2, neregulovany plynny CO2, regulovany nizko ci vysokotlaky CO2, popr. ruzne regulovanej "vzduch". Je uplne jedno jestli je zbran opakovaci, poloautomaticka nebo plne automaticka. Je uplne jedno jestli je ciste mechanicka, nebo elektro-pneumaticka. Jestli ma ci nema udernik, uzavrenej nebo neuzavrenej zaver, ma nebo nema regulator. Podstatny je, nakolik u ni jsem schopnej dostat zhruba optimalni kuli do zhruba optimalni hlavne a urychlit ji na pozadovanou ustovou rychlost zhruba optimalni tlakovou krivkou. Vetsina zbrani ma v seriovy podobe tu ci onu hranici a ten ci onen limit (ponevac proste jak uz bylo recena na vyssi ustovou rychlost zamerne nebyli konstruovany). U ruznych zbrani jsou upravy tak ci onak obtizny. Osobne povazuju nejsnazsi upravy u Sheridanova mechanismu, ale to muze bejt tim, ze s nim mam nejvetsi zkusenosti. Fakticky bejva nejvetsi otazkou to, jak je kdo u svy zbrane schopnej kontrolovat maximalni prutok z davkovaciho ventilu do komory, rychlost a prubeh jeho otevreni. To je z vetsi casti cely "tajemstvi".

Potiz z hlediska beznyho uzivatele je ta, ze je to diletant kterej i pres svoji utkvelou predstavu svy zbrani ve skutecnosti nijak zvlast nerozumi a o ustovy rychlosti svy zbrane ma nejcasteji tu predstavu, ze se tam uspokojive nastavuje jednim sroubem. To je ovsem jen asi tak presny, jako predstava, ze pro dosazeni vyssi rychlosti staci v aute proste jen vic slapnout na plyn.
Návrat nahoru
vegetta



Založen: 10. 05. 2008
Příspěvky: 604

PříspěvekZaslal: st prosinec 01, 2010 10:42 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Zz3022 napsal:

Ale zkusenej hrac taky vetsinou vi, ze strelba na dlouhy vzdalenosti proste neni domenou paintballu, ze zkuseny hraci tu strili spis co nejvic na blizku nez co nejvic na dalku a chci-li ucinne strilet podstatne nad 30m, jedna rana tu proste spolehlive nikdy nestaci. A vypalim-li kratkou davku, jsem nebezpecnej i do - rekneme - 40-ti metru... a pokouset se s libovolnou jeste rozumne nastavenou zbrani o vic proti zkusenym souperum je proste volovina - nedaji mi k tomu sanci a stejne se zas dostanu na hranici nejcastejsiho herniho kontaktu na daleko mensi vzdalenost, kde nam bude vyssi ustova rychlost spis neprijemna.

no tu sa vzdialenost kompenzuje casto tym ze fps sa taha ku 400 Smile
a nejaky argument ze pb strelivo predsa nieje skutocne strelivo a nedostrelis s nim ani 50m normalne, nieje jednoducho az tak skladny (som neodolal a rypol si)

to ej aj k tomu obmedzeniu minimalnej ustovky Smile

citace:

Co se tyce nejakych mych "tajemnych vedomosti" s nimiz bych se mel ci mohl podelit... Faktem je, ze nemim nic tajit, nicim se snad vytahovat, ale stejne tak z pochopitelnych duvodu opravdu nijak nejsem nadsenej, ze bych mel poustet mezi lidi zcela blbuvzdorny navody jak muzou bez problemu zvysit ustovku treba i vysoko nad 400 fps a bejt pritom spokojeny s tim jak jim to lita. Kdyby zbrane vubec technicky neumoznovali ustovku nastavit nad 300 fps byl bych nejspokojenejsi...

bohu dik ze mas tie tajne vedomosti a ostanu tajne. lebo aby sa toto dostalo medzi ludi tak kazdy druhy wannabe sniper a strelec ostrostrelec vinetou bude mat 500fps a nedajboze s voskovkami a bude vzdy hra na jeden pokus...

citace:

Nicmene...

no ja by som mal ciste technicky otazku, minimalne komponenty medzi zdrojom media a samotnou hlavni budu dolezite, predsalen zabezpecuju kontinualny priebeh tlakovej krivky rovnako ako kontinualne fungovnaie ostatnych komponent. ale mozno som to len zle pochopil co si pisal, ja len ze minimalne regulator a kvalita solenoidu pripadne ciste mechanicky princip vs elektricky moze mat vplyv na funkcnost a samotnu strelu.

citace:

To je ovsem jen asi tak presny, jako predstava, ze pro dosazeni vyssi rychlosti staci v aute proste jen vic slapnout na plyn.

tu je problem v tom co zbran dovoli a co ne Smile
ja napriklad nezmenim rozmer hadicek u IONu pripadne specifika solenoidu. jednoducho tam je tvrdy limit a moc tam toho clovek nenatunuje (ciste z pohladu zakladu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hellboy



Založen: 16. 09. 2006
Příspěvky: 1904
Bydliště: Reichenau Farbenkugel Manschaft

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 1:37 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Opravdu bych tě rád ujistil, že neplánuju výrobu žádné super zbraně, protože bych to za A nezvládnul a za B nepotřebuju to Smile Jen mě vážně zajímá, proč moje MR1 při fps nad 320 zatáčí a druhá zbraň při 350ti nezatáčí a proč se ten rozdíl je někdy i u dvou "stejných" zbraní. Viděl jsem X7 střílet rovně při 400 a jinej co při 300 zatáčí.

Moje zbraň je přes všechny zde uvedené řeči nastavená podle situace, většinou však někde pod 320 a momentálně asi na 290. Jednou byla nastavená na 350, ale jen proto, že jsem si myslel, že to nemůže být o moc víc jak 300 a jen do doby, než jsem jí změřil radarem Smile Prostě jsem vyšrouboval šroub co to šlo a přišlo mi, že to lítá úplně normálně.

Nicméně vzhledem k tomu, že vím, jak mají nastavené zbraně někteří protihráči, nemám s tím stejně žádný problém. Modřina je modřina a nějak mi dvakrát nevadí. A vzhledem k tomu, že ty sám jsi tohle nastavení očividně zkoušel, zřejmě tě buď lákala stejná zvědavost jako mě, nebo ti taky šlo o dostřel, ale už jsi z toho vyrostl Smile

Chápu tvojí obavu a je fakt, že někteří lidé jsou hovada a tady si to přečíst může kdokoli, nicméně opravdu mě to zajímá spíš teoreticky, nebo maximálně pro zabránění zatáčení v rámci hodnot okolo 320ti Smile
_________________
Zbraně nezabíjejí, to Chuck Norris.
www.danielvavra.com
BT TM-15 | Solenoid V2 | TM Ripclip | Flasc Barrel | NCStar 40mm red dot + laser || Custom MR1 | Ripclip | Apex
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
vegetta



Založen: 10. 05. 2008
Příspěvky: 604

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 1:52 am    Předmět: Odpovědět s citátem

ciste otazka vedeckej deformace - skusal si tuto vlastnost s roznymi hlavnami pri rovnakej ustovej rychlosti, pripadne s roznym druhom, priemerom municie a v roznych poveternostnych, teplotnych a vlhkostnych podmienkach?

lebo prve oc ma napadlo ze je to vec podmienok a nie zbrane...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jaroslav
Pohanský Pes


Založen: 13. 05. 2005
Příspěvky: 2004
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 7:59 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Zz3022 napsal:
mame spoustu naprosto dementni kretenu, kteri by nemely nic proti tomu strilet po lidech s UR nad limitem

upozornuji, ze tento slovnik tu neni vitan, jestli se to bude opakovat dostanes ban, vyjadruj klidne sve nazory na cokoliv, ale slusne.. diky za pochopeni
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
camell.k



Založen: 27. 06. 2010
Příspěvky: 100
Bydliště: Rychvald

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 9:38 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale dement a kretén (demence a kreténismus) jsou lékařské výrazy. Wink Žádné vulgarismy!
_________________
Shadow Company Orlová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Borodov
ADMIN


Založen: 31. 05. 2007
Příspěvky: 202
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 3:23 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

camell.k napsal:
Ale dement a kretén (demence a kreténismus) jsou lékařské výrazy. Wink Žádné vulgarismy!
Z textu je zrejme, ze se nejedna o lekarskou diagnosu, takze vytka je na miste. Je potreba udrzet konverzaci na urcite urovni slusnosti... Rolling Eyes
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tantal



Založen: 21. 05. 2008
Příspěvky: 456

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 7:08 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Když už máte potřebu rozvádět vulgarismy, pak si myslím, že ani označení některých hráčů "hovady" není od Hellboye úplně na místě. Wink

Jinak k tématu. Za dobu co hraji jsem se setkal s hráči co mají úsťovku kolem 400fps a věčně byli na mrtvolišti, stejně jako s hráči, co měli nějakých 250fps a v poli excelovali... Cool
_________________
Tippmann X7 Phenom, 12" JJ Edge set, MP5SD mod, Bad Karma TechT bolt, multicam, air system
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Pyle



Založen: 14. 12. 2006
Příspěvky: 436

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 9:17 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Jaroslav napsal:
Zz3022 napsal:
mame spoustu naprosto dementni kretenu, kteri by nemely nic proti tomu strilet po lidech s UR nad limitem

upozornuji, ze tento slovnik tu neni vitan, jestli se to bude opakovat dostanes ban, vyjadruj klidne sve nazory na cokoliv, ale slusne.. diky za pochopeni


Nesměřuje Tvá kritika spíše k hodnocení hráčů užívajících vysokou ÚR? Očekával jsem nějaký komentář ze Tvé strany, ale ne tohohle typu.. Ovšem opravdu si nemyslím že výtka za v/u výrazy je na místě, nebyly adresné ani emotivní.
_________________
1. mrtvý na ŽT2010
1. Talib v ráji na Falcon base 2012
www.twotowers-team.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mpmorava
Anonymní





PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 10:01 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

sice k tématu, ale asi další neplodný komentář:
- z výpočtů plyne že zbraň nastavená o 23% "více" dostřelí o 18% více. A dál se bude dostřel snižovat.
- pojem "přehulená" je jen v rámci "zavedeného" pohledu na věc. Jak si to kdo nastaví, či jak to vůbec lze nastavit, tak tak to potom střílí. NIC PŘEKVAPUJÍCÍHO.
- výpočty jsou pěkná věc ale na tvé původní tři otázky asi neodpověděly.

K zodpovězení je třeba jít hlouběji do problematiky jak nadhodil ZZ. A to je asi na delší studium. Na netu jsem našel tohle:
Video: poppet valve vs. spool valve
http://www.youtube.com/watch?v=EXfzQla0D_E

Jinak "mezi řádky" čtu že se tu zase vyhrotil paintball vs. military paintball. To bylo na co reagoval asi Jaroslav. V MP nikoho úsťovka nezajímá. (podle mě). Už aby F3 dotáhl ten svůj progressive.... Smile
Návrat nahoru
Jaroslav
Pohanský Pes


Založen: 13. 05. 2005
Příspěvky: 2004
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 10:50 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Pyle napsal:
Nesměřuje Tvá kritika spíše k hodnocení hráčů užívajících vysokou ÚR? Očekával jsem nějaký komentář ze Tvé strany, ale ne tohohle typu.. Ovšem opravdu si nemyslím že výtka za v/u výrazy je na místě, nebyly adresné ani emotivní.

ne, je mi jedno co si o nich mysli, je mi jedno ze je kritizuje, to je jeho pravo, nikomu nema smysl tu upirat jeho nazor, tohle neni tyranie, musi to mit ale standardni rozmer, k ostatnimu co ten uzivatel napsal nemam vyhrad, je to jeho postoj, zduvodnovany a normalne argumentovany, byt s nim nesouhlasim, ale nemam potrebu se k tomu postoji vymezovat, stejne jako k ostantim kteri s nim souhlasi, vim ze na akce kde je neomezena ustovka ti lide nepojedou a neni v tom zadny problem... tahle vecna diskuse slip/trenky totiz nema viteze... vratte se proto k tematu, ktere s ustovkou souvisi nikoliv ve smyslu doporuceneho/povoleneho/jedine spravneho limitu, ale vlivu ustovky na presnost Idea
a ani tobe neupiram tvuj nazor ze vytka neni na mistna, i to je mi jedno, proste nechci aby se tu takove vyrazy objevovali, ani z ust zastancu neomezene ustovky ! proste je nepouzivejte... misto nich se da preci pouzit vyrazy jako bezohledni, hloupy, nerozumni... vzdyt preci tohle si myslite .... staci to takhle ?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Hellboy



Založen: 16. 09. 2006
Příspěvky: 1904
Bydliště: Reichenau Farbenkugel Manschaft

PříspěvekZaslal: čt prosinec 02, 2010 11:51 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Ad řeči, že záleží na hráči a ne na úsťovce - to moc nemá cenu řešit. Když dva hráči stejné úrovně budou stát proti sobě, ten se zbraní co dostřelí o deset, nebo dokonce dvacet metrů dál má jednoznačně výhodu. O tom asi nemá cenu diskutovat. A jelikož jak už jsem řekl, většinou hraji s normální úsťovkou, tak stejně na hrách častěji vidím to, že hráč s větším dostřelem (a může to být klidně kouzelnou hůlkou/flatkou) někoho na dálku zasáhne a zasažení s 260fps si stěžují že to není fér. Fakt tady nemá cenu tyhle věci rozebírat.

Mě spíš zajímá celkově princip na jakém zbraně fungují a rád bych i věděl co je pravdy na řečech o uzavřeném/otevřeném mechanismu, výhody nízkotlaku vůči vysokotlaku a tak podobně. Mám totiž pocit, že to co se většinou píše jsou naprosté bludy a ZZ má poměrně zajímavé vědomosti, které většina lidí nemá.

Podobné bludy kolují i okolo hlavní a tam jsem si dal tu práci si o tom něco nastudovat a nakonec jsem zjistil, že většina canců o jejich vlastnostech jsou opravdu jen cancy. Ve výsledku stejně ale nejsem schopen říct, která hlaveň je teda dobrá a která ne Smile Spíš jsem nabyl dojmu, že to nemá od určité kvality moc cenu řešit.

Teď mám zbraň, se kterou jsem naprosto spojkojený, jen mi vrtá hlavou čím to je, že je lepší než jiné zbraně, protože prostě nevím, stejně tak jako nechápu, proč třeba Carabina je taky skvělá a proč se teda dnes dělají vlastně zbraně horší, než tahle dvacet let stará konstrukce.

A jednoznačně zde vidím souvislost mezi přesností a tím jak se dá zbraň moc přehulit. Dalo by se říct, že zbraň, která střílí přesně při 350 má vynikající vlastnosti i při 280, což u mojí zbraně i carabiny rozhodně platí. Jsou to naprosto selské rozumy, tak se mi nesmějte Smile ALe něco na tom bude.
_________________
Zbraně nezabíjejí, to Chuck Norris.
www.danielvavra.com
BT TM-15 | Solenoid V2 | TM Ripclip | Flasc Barrel | NCStar 40mm red dot + laser || Custom MR1 | Ripclip | Apex
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
marty+



Založen: 18. 02. 2008
Příspěvky: 2179
Bydliště: UH-1D

PříspěvekZaslal: pá prosinec 03, 2010 7:45 am    Předmět: Odpovědět s citátem

mpmorava napsal:
Už aby F3 dotáhl ten svůj progressive.... Smile


Co zkůšáš vždyť tady každý ví, že F3 a mpmorava (a také T_B) je jedna a tatáž osoba.

Pardon za OT

Tož tak
_________________
Politruk ŽABÍ CREWe Smile
Taktické vybavení http://www.frogman.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
tracker



Založen: 29. 06. 2007
Příspěvky: 1660
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: pá prosinec 03, 2010 7:48 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Jaroslav napsal:
Pyle napsal:
Nesměřuje Tvá kritika spíše k hodnocení hráčů užívajících vysokou ÚR? Očekával jsem nějaký komentář ze Tvé strany, ale ne tohohle typu.. Ovšem opravdu si nemyslím že výtka za v/u výrazy je na místě, nebyly adresné ani emotivní.

vim ze na akce kde je neomezena ustovka ti lide nepojedou a neni v tom zadny problem... tahle vecna diskuse slip/trenky totiz nema viteze... ?

Když chce někdo zkusit kritizovat přehulenou UR, měl by si uvědomit že je tu stále možné střílení prašivkama - kterýma to " prý " hodně bolí, a zimní kule také nejsou měkoty. Omezení UR nic nevyřeší.
Pravda na UR taky není jenom jedna - každá zbraň se chová tak jak si " sedne " a dost podstatné je i použití munice. Na začátku roku jsem pálil 250fps - trefil jsem se - v létě jsem tam narval co to dalo - trefil jsem se ( výměna pružin ) a zase budu snižovat, páč když budu v zimě střílet s vysokou hodnotou UR, tak mi to bude za letu tancovat - tak jednoduše snížim dle toho co dané kule dovolí a neřeším čísla. či výpočty.
_________________
Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý.
www.yourshirts.cz - textil shop
http://conflictshop.cz/ - Military trička
http://www.idj.cz/tracker88/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
tracker



Založen: 29. 06. 2007
Příspěvky: 1660
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: pá prosinec 03, 2010 7:52 am    Předmět: Odpovědět s citátem

marty+ napsal:
mpmorava napsal:
Už aby F3 dotáhl ten svůj progressive.... Smile


Co zkůšáš vždyť tady každý ví, že F3 a mpmorava (a také T_B) je jedna a tatáž osoba.

Pardon za OT

Tož tak

proč má několik účtů ??
_________________
Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý.
www.yourshirts.cz - textil shop
http://conflictshop.cz/ - Military trička
http://www.idj.cz/tracker88/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
ra.rasch.ek



Založen: 17. 10. 2009
Příspěvky: 630

PříspěvekZaslal: pá prosinec 03, 2010 9:27 am    Předmět: Odpovědět s citátem

tracker napsal:
marty+ napsal:
mpmorava napsal:
Už aby F3 dotáhl ten svůj progressive.... Smile


Co zkůšáš vždyť tady každý ví, že F3 a mpmorava (a také T_B) je jedna a tatáž osoba.

Pardon za OT

Tož tak

proč má několik účtů ??


Protože se s nim už nikdo nebaví, tak si povídá sám se sebou Wink

Jinak ad Carabina vs novější, tam jedině bych viděl posun díky kvantitě, že šla dolu kvalita. Stačí si jen rozebrat Carabinu a třeba poslední A5 a na střevech je to celkem vidět. Kvalita materiálu, opracování.

Jak psal ZZ, tak dokázal upravit ZGP na velmi vysokou UR při zachování přesnosti, což značí i to, že LP značkovače jsou akorát jemnější ke kuličkám.

Podle mě je dost důležité, aby kulička co nejtěsněji sedla do hlavně. Aby se minimalizovaly ztráty tlaku. Na porting se taky chystam, koukal jsem, že Palmer má pěkné hlavně ,685" a bez portingu. Když se podívam, jak střílí stará dobrá AA 2pcs a jak je univerzální ...

Jinak, nezkoušel někdo (konkrétně Phenom) snížit tlak a prodloužit dwell? Budu teď mít na nějaký čas utrum s paintem, tak zkusim trošku polaborovat.
_________________
Na wůdsbálek Etek 2
Na tůristiku Pro Carbine + Tiberius 8
Black Dogs Teplice
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mpmorava
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá prosinec 03, 2010 9:46 am    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: protože tento systém neumožňuje "přepínat" mezi dvěma styly/pohledy. Vše se háže do MP nebo woodsball. To spektrum je ale širší. Tak aby se držela konzistence sdělení toho kdo to píše a následně čte.

Klidně to/cokoliv promažte. Nelpím na tom.
Návrat nahoru
Pyle



Založen: 14. 12. 2006
Příspěvky: 436

PříspěvekZaslal: pá prosinec 03, 2010 10:22 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Jaroslav napsal:
...


Ano takto mi to stačí, díky. Teď tomu rozumím trochu líp (bez ironie).
Pěkný den
_________________
1. mrtvý na ŽT2010
1. Talib v ráji na Falcon base 2012
www.twotowers-team.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vlk



Založen: 29. 05. 2006
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 03, 2010 10:24 am    Předmět: Odpovědět s citátem

Tippmann A-5, hlaveň AA 18, Pro mě ideální rychlost je 290 - 300.
Pod 290 to moc nestřílí přesnost dobrá.
Nad 300 to střílí moc přesnost se horší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra www.military-paintball.cz -> OSTATNÍ - zbraně, hlavně, upgrade Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Design by SkaidonDesigns | Distributed by Olate