Diskusní fórum  www.military-paintball.cz
Vítejte na sdruženém fóru paintballových klubů a přátel značkovacích zbraní, hrajících military paintball
v lesích, domech, hřištích a všude kde se sejde dobrá parta lidí, kteří si rádi zahrají
 
 FAQ   Hledat   Seznam uživatelů   Uživatelské skupiny   Registrace 
 Nastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   Přihlášení 

Zkušenost z boje jako základní měřítko přínosu akce

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra www.military-paintball.cz -> Paintball - Různé, off-topic
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Mají být velké MP akce zaměřené na proces či na výsledek?
1) na proces - o to tu jde
77%
 77%  [ 21 ]
2) na výsledek - je mi jedno co se děje, hlavně že vyhrajeme
0%
 0%  [ 0 ]
3) na výsledek - není mi jedno co se děje, ale musíme vyhrát
22%
 22%  [ 6 ]
Celkem hlasů : 27

Autor Zpráva
f3



Založen: 25. 03. 2009
Příspěvky: 418
Bydliště: PROGRESSIVE PAINTBALL

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25, 2009 2:09 am    Předmět: Zkušenost z boje jako základní měřítko přínosu akce Odpovědět s citátem

Zkušenost z boje jako základní měřítko přínosu akce / Osobní přínos pro hráče velkých MP akcí

Zdar. Tohle téma jsem chtěl rozvinout co jsem dostal na frak na fóru k WZ09 a potom na dalších dvou, kde to rychle chytlo flame.
Nebyl ale čas. Pojďme to "dotáhnout" do konce na novém vláknu kde to nebude offtopic Smile

Hlavní myšlenky/dotaz byly takovéto (fórum k WZ09):
1) ... Považujete tohle pořád za hru nebo za simulaci války? Pokud má být tohle hra, tak má být zábavná (zábava= něco se děje. Ne že mě to přímo baví. Může mě to i srát.) alespoň z 50%. Pokud je to simulátor, tak k čemu je dobrý?
2) Proč "vyfiltrované" týmy brečely, že akce byla "military" a dávaly nízké hodnocení.

Argumenty:
Kempení a čekání na možný útok protivníka negeneruje prakticky žádnou zkušenost. Pokud se nejedu někde bavit, tak většinou něco zažít či přiučit. Pokud se zúčastním akce, kde jsem shodou okolností (nebo spíše stylem vedení) mimo hru, tak je nutná následná zpětná vazba/detailní rozbor od těchto velitelů co bylo kdy učiněno a jak to dopadlo. Aby se člověk alespoň něčeho mohl nažrat a našel si tam to své místo.
Ne každý se může 10x za rok na něco většího uvolnit. Když už se zúčastním, tak chci aby to bylo zúročené. Násobení počtu hráčů a neplodného kempení dává obrovské množství hodin, které mohly být "prožité" jinak.

Postoj:
Coby organizátor/velitel něčeho bych cpal lidi více do akce (to neznamená do útoku ale step-by-step postupu) popř. radikálně zasáhl do akce v případě patové situace (což jsem navrhl na mpcc a "schytal dobrou sprchu").
Pravidla m-p by asi chtěly update o emoční a rozumovou stránku věci. Navzdory označení military= vojenský, armádní, válečný tuším že dril, pakárna a hlavně nonsens není cílem hráčů MP. Jestli jo, tak asi pro ty, co nebyli na vojně. Takže neví že tohle vlastně nechcou páč to nezažili.
Den PB hry byť ve sračkách/slunku/dešti je totiž sranda oproti ostrému cvičení s reálnými zbraněmi.

Nabízí se otázka jak že má vůbec ta správná military akce vypadat. Kde je "to" napsáno či kde je nějaká autorita, která nese hlavní ideje?
Dobré hodnocení zdá se získávájí stejně tatické hry plné akce.
Po procházení fór, týmů a hráčů je jasné že nyní i do budoucna tuto formu PB budou rozvíjet lidé, kteří nemají za sebou VZS/armádu, nebo ji mají ale asi se někde flákali když píšou co píšou.

Pokud Zidas+spol. dotáhnou do konce nějaký "svaz" tak bude nutné něco definovat.
Potom se zřejmě ukáže nejednota postoje mezi týmy a další průvodní jevy. Nechť tohle vede k lepšímu pochopení. Opakuji že jsem nepochopil, jak si militarista stěžoval že hra byla military. Jsou tu tedy asi dva (a více) druhů militaristů. Pokud by to mělo být krmivo pro flamewar, tak jsou tu "militaristi" a potom lidi co si na ně hrajou.
Dnešní definice M-P se od "běžného" PB odlišuje hlavně zásobníkem a nějakým velením (když jsou desítky/stovky hráčů). Chtělo by to nějaké upřesnění co se ve "správné M-P hře" může dít a čeho se velitelé nebo organizátoři budou vyvarovávat.
Potom není možné získat nízké hodnocení protože se "akce nepovedla" na základě něčích pocitů. Pocity nikoho nezajímají. Akce má/měla jasné parametry.

Můj postoj je zhruba takový že správná military akce sere na to jak se kdo cítí ale nesere na lidi. Kempení více jak 50% herního času je neakceptovalné z důvodu nevyužití lidského potenciálu.
Cílem akce je nakrmit lidi novými zkušenostmi. Neřeší se jestli jsou zábavné. Naopak překonání sama sebe je jedině ku prospěchu.
Pořadatel určuje formát (platformu) akce. Průběh velitelé. Pořadatel může hru moderovat v případě patových nebo nežádoucích situací a velitelé musí reagovat.
Hra má být zaměřená na proces ne na výsledek.
M-P není simulátor války. Tomu chybí parametry zbraní a další věci. Válka jsou useknuté/utrhnuté končetiny, psycho a destrukce lidství. M-P je stále hra která nabízí trochu zkušeností z armády/policie a hraje si na válku.

OFFTOPIC:
Můj postoj k propagaci M-P: Propagace je špatně právě z výše uvedeného důvodu. M-P je možné propagovat pouze v "military" sféře. Pro běžné lidi je to nepochopitelná forma zábavy/využití času (nebo pochopitelné ale po roce hraní/krystalizace - můj případ).
M-P je správné pouze popularizovat (tedy ukazovat v dobrém světle - ne vyzývat nové zájemce "pojďte k nám". To už je ta propagace).
Můj postoj k segregaci týmů: je potřeba, je nezbytná a opět z výše uvedehé důvodu. Blbé je ale že noname hráči a nové týmy se nedostanou tam, kde by zapadli a přitom nedělali problémy.
Na druhou stranu každý nějak roste/krystalizuje a je to vidět na hodně lidech když čtu rok a více staré příspěvky.

Jestli je to výše psané špatně srozumitelné tak to lépe neumím napsat. Kdo má bez nějakých emocí co k tomu napsat ať napíše. Ale ať se to nemusí potom celé mazat a je to čitelné i po roce. Nějací lidé teď řešili své příspěvky na jiných webech. Je to mrzuté a blbá zpětná vazba....

Osobně jsem se s nikým ze zdejších top diskutéru nebavil. Pokud zde v budoucnu budou nějaké názorové proudy tak víte kam směřuji.
_________________
Nejlepší paintball na světě ? http://www.progresivni-paintball.cz/
Vyber si svou stranu: žoldák, vědec, civil, voják [LOST]
Dobrá zpráva pro lidstvo: všichni tady zdechneme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tracker



Založen: 29. 06. 2007
Příspěvky: 1660
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25, 2009 9:31 am    Předmět: Odpovědět s citátem

základem zdravé ekonomiky, je měnicí se nabídka dle poptávky - a u PB tomu není jinak.
Pokud jsou kempařské hry a lidé se na ně budou stále přihlašovat, tak ty kempařské hry pořád budou, ať se někdo snaží nebo ne. Když pořád budou hráči co se přihlásí na akci typu : pojďte si knám zastřílet : a hra se bude odehrávat mezi pneu - tyto hry pořád budou...zase ať se kdo snaží nebo ne.

Pochopil jsem, že chceš dát nějaký nový rozměr MPB, nebo ho něčím ( pozor ! - jen dle svého vkusu ) okořenit, musíš to prostě udělat pracnější možností a to vybudování pověsti vlastních her tak, že zastíní podobné hry jako je WZ apod., které se pak po vzoru tvých her sami budou " opičit ¨.
Vzhledem k tomu že se tyto hry mohou již opřít o jakousi minulost, tak mají pevné základy, které jen může změnit zadavatel a ne menšina méně spokojených.
Prostě to tak je.
Vytvoř hru , realizuj nápady a pokud opravdu budou good, budeš mít každej rok vyšší účast -když účast nebude - potvrdí se tvá mílka.
1 věc co bych udělal na tvém místě je, navštívení oněch " slavných " akcí, hltal bych názory a postoje hráčů a pořád se ptal. S těmito znalosti po delší době bych vytvářel svů nápad.
_________________
Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý.
www.yourshirts.cz - textil shop
http://conflictshop.cz/ - Military trička
http://www.idj.cz/tracker88/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mastodont



Založen: 08. 02. 2008
Příspěvky: 1592

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25, 2009 10:02 am    Předmět: Odpovědět s citátem

2)Warzóna dostala relativně nízké hodnocení z důvodů které organizátor nebyl schopen ovlivnit a nebyla to jeho vina.Ralye,civilové,kynologové atd.Neeslyšel jsem nikoho z Shocked TOP Shocked týmů brečet
Na bod jedna nemám sílu odpovídat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jaroslav
Pohanský Pes


Založen: 13. 05. 2005
Příspěvky: 2004
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25, 2009 10:28 am    Předmět: Odpovědět s citátem

existujou ruzne druhy her, ty se je snazis zda se unifikovat, ale to nejde, na nektere hre se predpoklada/ceka sviznost a velke mnozstvi zajimavych a narocnych ukolu pro muzstvo (treba takovym smerem vykracoval Sever proti Jihu a Syberie a ted i Mordloch systemem postupne se rozvijejicich scenaru) jina narocnou koordinaci na veleni a moznost nasazovat pocetne sily (samozrejme v nasem meritku) to je treba Warzona nebo Alej Prokleti pak jsou ty ktere simuluji urcite prostredi jako je treba MPCC nebo Zelezny trojuhelnik a nakonec sou tu i takove ktere jsou zamereny ciste na simulace (jako jsou nase trideni) a tam se ti treba dva dny v tvem pojeti nic nedeje, presto jsi v bojove oblasti, presto je to pro ty lidi, kteri tam jezdi zabavne i kdyz nepotkaji zadneho nepritele, jenze to se do tvych skatulek 50% kempeni vubec neda zatridit... tvoje idealni MPB hra proste neexistuje a ani MPB hry nemaji zadnou jasnou vyvojovou linii je tu naopak skala ruznych her, ktere se ruzne vyvijeji a zaujmou nejen ruzne lidi, ale mnohdy i ty same, protoze tu je jen malo tech kteri by meli zajem jen o jeden z techto typu her....

PS:prosim pokud chces opravdu o tom co pises diskutovat doporucuji nezatezovat diskusi tvymi soudy treba tohoto typu, nicemu to neprospiva:
citace:
Po procházení fór, týmů a hráčů je jasné že nyní i do budoucna tuto formu PB budou rozvíjet lidé, kteří nemají za sebou VZS/armádu, nebo ji mají ale asi se někde flákali když píšou co píšou.

_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Bohse Onkelz



Založen: 28. 01. 2009
Příspěvky: 461

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25, 2009 12:35 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

F3, podle scénáře si každý může odvodit, jaká asi ta hra bude, jestli střílečka nebo pochoďák a každý se podle toho může rozhodnout, jestli pojede nebo nepojede. Rozhodně by se ale neměla nějak paušalizovat hra jako taková.
_________________
Helga ve thetta ok hindra alla illska.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zidas35



Založen: 04. 06. 2009
Příspěvky: 400
Bydliště: Praha - Mariánské Lázně

PříspěvekZaslal: pá prosinec 25, 2009 1:09 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

F3 napsal: Blbé je ale že noname hráči a nové týmy se nedostanou tam, kde by zapadli a přitom nedělali problémy.
Na druhou stranu každý nějak roste/krystalizuje a je to vidět na hodně lidech když čtu rok a více staré příspěvky.


S tím si dovoluji částečně nesouhlasit. PB krátce na to MPB jsem začal hrát v červnu a nikdy jsem neměl pocit, že by na mě někdo ohrnoval nos, nebo že bych dělal problémy. A to jsem byl až na jednu jedinou akci (AP 2009) na všech velkých MPB akcích, které od té doby kdy jsem do MPB skočil přímo po hlavě odehrály.
Takže můj názor je, že pokud to někdo s MPB myslí vážně a dá to svými činy, hrou, či aktivitou patřičně najevo tak o žádné segregaci nou name hráčů, nebo týmů, nemůže být řeč.
Nemluvě o faktu, že ve své podstatě jsem stále zelenáč a mám se co učit.
_________________
Vyskytl jsem se... a tak prostě jsem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
f3



Založen: 25. 03. 2009
Příspěvky: 418
Bydliště: PROGRESSIVE PAINTBALL

PříspěvekZaslal: ne prosinec 27, 2009 3:23 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

Jaroslav - rozumím tomu co píšeš i ostatní. Poukazuji mimo jiné na tu situaci kdy je vyšším činitelem vypnut "lidský potenciál" na nepřiměřeně dlouhou dobu. To se týká hlavně liniového boje.

hra například: 10x10 km uzavřený prostor, náhodný výsadek z aut 300 lidí (po jednotlivcích), 2 dny herní doba včetně noci. Takže očekávaná tuna bloudění a málo střílení. Nutnost se najít a vytvořit a zabezpečit kempy, najít a zničit (zajmout do vlastního kempu) protivníka (mise z kempu, přesun a spojení kempu vč. zajatců...).

Myslíš že by mě to nebavilo? Bavilo. To by byl masakr!!!!

Ale pořád tam jedeš ty jako voják/hráč na 100%.
_________________
Nejlepší paintball na světě ? http://www.progresivni-paintball.cz/
Vyber si svou stranu: žoldák, vědec, civil, voják [LOST]
Dobrá zpráva pro lidstvo: všichni tady zdechneme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra www.military-paintball.cz -> Paintball - Různé, off-topic Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Design by SkaidonDesigns | Distributed by Olate