|
Diskusní fórum www.military-paintball.cz Vítejte na sdruženém fóru paintballových klubů a přátel značkovacích zbraní, hrajících military paintball v lesích, domech, hřištích a všude kde se sejde dobrá parta lidí, kteří si rádi zahrají
|
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
setler Pohanský Pes
Založen: 28. 02. 2006 Příspěvky: 380 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so únor 02, 2008 1:07 pm Předmět: Zpusoby recyklace na velkych hrach |
|
|
Momentalne se pouziva (nebo planuje pouzit) nekolik typu recyklace. Docela by me (a i jine) zajimaly nazory ostatnich na tyto moznosti, pripadne napady na dalsi mozne zpusoby. Jako inspirace pro organizatory
Recyklace "v celou"
- kazdou celou hodinu (nebo jiny casovy interval) se zrecyklujou vsichni mrtvi a vrati se do hry
-> podle me zcela nevhodne, protoze se pouze opakuji pravidelne behy nekam na post, nasledny masakr a potom pulhodina opalovani u pivka... navic to nezohlednuje vysledky jednotlivych stran.
Recyklace "po case"
- hraci se recykluji po uplynuti daneho intervalu (obvykle 15 minut).
-> lepsi nez predchozi, ale do hry se vraci roztrousene skupinky hracu, pripadne jednotlivci
Recyklace "po skupinkach"
- hraci se recykluji "po case", ale do hry se smeji vratit az jako skupinka, tj pote co bude napr. 5(10) hracu ozivenych.
-> vraci se skupinky, schopne rozumne cinnosti, ale stale se jedna o nahodne sestavene jednotky, leckdy bez velitele....
Recyklace "po jednotkach"
- hraci se recykluji jako jednotky, tj. jedntoky ktere utrpely ztraty jsou stazene na mrtvoliste k doplneni, a vraci se prakticky okamzite, nebo po pra minutach. jednotlivi hraci se mohou recyklovat i "po case", ovsem interval je velice znevyhodnen (45-60min). jednotky jsou jmenovite stanoveny pred zacatkem hry
-> velke naroky na hlavni veleni a rozhodovani, na druhou stranu se do hry vraceji kompaktni jednotky vcetne velitelu atd. realne vyzkouseni v paintu zatim neprovedeno, ale je planovano _________________
JE TĚŽKÉ BÝT DEBILEM, PROTOŽE KONKURENCE JE VELIKÁ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frosty
Založen: 03. 01. 2008 Příspěvky: 54
|
Zaslal: so únor 02, 2008 6:08 pm Předmět: |
|
|
Po jednotkach se me zamlouva nejvic uz z tech hledisek ze se vraci jako tym a maji velitele, navic to nabira vetsi ''military'' realitu, pokud utrpi jednotka silne ztraty tak se sama rozhodne zda je schopna postoupit o kus dal a riskovat totalni masakr nebo se vrati na zakladnu a doplni zde posily |
|
Návrat nahoru |
|
|
cita.s
Založen: 10. 12. 2006 Příspěvky: 176
|
Zaslal: so únor 02, 2008 6:38 pm Předmět: |
|
|
To ji sice pravda ale vem si ze jednotka dobije urcity bod za cenu velkych strat a presto ze by i v omezenem poctu tento bod udrzela,musi se stahnout na mrtvoliste.Tak ti nevim, mne se nejvic zamlouva recyklace po urcitem case,ale urcite navrat v bojeschopne forme.Je pravda ze to bude pozbirana jednotka ale kdyz se nekdo ujme veleni a ostatni se podridi tak to jde.Muj nazor zdar |
|
Návrat nahoru |
|
|
setler Pohanský Pes
Založen: 28. 02. 2006 Příspěvky: 380 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so únor 02, 2008 7:22 pm Předmět: |
|
|
Pokud jednotka utrpi velke ztraty, porad jeste se nemusi nutne stahnout na mrtvoliste, ale muze post drzet do posledniho muze, a mezitim cekat na vystridani...
Problem nahodne posbiranych jednotek je prave to, ze "nekdo" se musi ujmout veleni, v poli pak pobihaji jednotky bez rozume zname struktury veleni a velitelstvi v tom vznika bordel... najednou misto pcoatecnich jednotek A,B,C,D mas A pul, B pul, C pul a jakesi posbirane F a G....
ale zatim to neni vyzkousene, tak uvidime jak to bude fungovat v realne hre.
Treba na WZ takto vytvorene posbirane jednotky moc nefungovaly, protoze se bud nenasel nikdo, kdo by velel, nebo naopak cast nerespektovala veleni a cestou nekde zmizela...
system pevnych jednotek je mi milejsi jeste z dalsiho duvodu - ty lidi se navzajem znaji, vi co od sebe muzou cekat a hlavne, je tu vic teamu ktere provadi secvicovani ruznych postupu v ruznych situacich, takze nasazeni pak bude mnohem ucinnejsi. a i veleni potom ma lepsi predstavu co od dane jednotky muze ocekavat - podle mych pozorovani jsou zde skupiny, ktere jsou hodne utocne, a jine na ktere se zase lze spolehnout ze dany bod udrzi, atd.... _________________
JE TĚŽKÉ BÝT DEBILEM, PROTOŽE KONKURENCE JE VELIKÁ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Krasty
Založen: 02. 12. 2007 Příspěvky: 119
|
Zaslal: so únor 02, 2008 7:32 pm Předmět: |
|
|
Mne se zamlouva po jednotkach, doplnil bych to tak ze alespon jeden clen jednotky musi byt na zivu a pro jednotku si dojit, kdyz zarvou vsichni tak by nasledovala nejaka penalizace.
Zkusil bych to taky zkombinovat s tema nahodnyma jednotkama, kdyz to vypada ze ma moje jednotka dobre sance na uspech beze mne muzu se domluvit s ostatnima mrtvolama a vratit se do hry treba s nima. Ale to by pak mohl vznikat totalni zmatek v komunikaci, mohla by se pro mne vratit moje jednotka a ja bych tam nebyl |
|
Návrat nahoru |
|
|
GEorGE
Založen: 01. 06. 2006 Příspěvky: 1199 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so únor 02, 2008 7:48 pm Předmět: |
|
|
Po jednotkách se recyklovat dá, ale jedině když nastavíš limit na velikost jednotky, a to okolo 6ti hráčů. Jinak to ani nemá smysl. |
|
Návrat nahoru |
|
|
setler Pohanský Pes
Založen: 28. 02. 2006 Příspěvky: 380 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so únor 02, 2008 8:07 pm Předmět: |
|
|
tak minimalni velikost jednotky je potreba nastavit nejmene na 5 hracu, maximalni v podstate nema cenu omezovat, vzhledem k tomu ze pro recyklaci musi byt pritomni vsichni (zivi i mrtvi) clenove jednotky, staci omezit pocet jednotek pro danou stranu (cca jednu na 8-10 hracu). aby tam samozrejme nepobihaly jednotky o trech lidech...
detailnejsi popis lze nalezt v pravidlech na AP08.
kombinace s nahodnymi jednotkami pak uz ale nema smysl, protoze tim prestane byt vyhodne recyklovat po jednotkach a cely system to naboura - nikdo nebude stahovat jednotku, kdyz si muze pockat na nahodne utvorenou posilu a tu pak rozhazet. samozrejme by se dalo udelat nejake vyvazeni v ruznych casech, ale system nesmi byt prilis komplikovany, jinak budou zmatky u velitelu, v organizaci a vubec...
v nasem navrhu co chceme vyzkouset stale zustava recyklace "po case", ale rozdil je v delce pobytu na mrtvisti, tj. 5 minut oproti 45...... _________________
JE TĚŽKÉ BÝT DEBILEM, PROTOŽE KONKURENCE JE VELIKÁ |
|
Návrat nahoru |
|
|
cita.s
Založen: 10. 12. 2006 Příspěvky: 176
|
Zaslal: so únor 02, 2008 8:24 pm Předmět: |
|
|
Pokud bude mit jednotka 20 a vice clenu pak by se dalo uvazovat o navratu po jednotkach.Po peti nebo sesti to by asi slo,ale je to stale o tom ze se ti dotycni musi alespon trochu znat,aby byly schopni se podridit veleni jednoho z nich kdyz jejich velitel bude stale v boji. My se pokousime sehrat vice clenu z ruznych tymu jsme teprve na zacatku tak uvidime jak to dopadne.Cuss |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frosty
Založen: 03. 01. 2008 Příspěvky: 54
|
Zaslal: so únor 02, 2008 8:47 pm Předmět: |
|
|
setler napsal: |
v nasem navrhu co chceme vyzkouset stale zustava recyklace "po case", ale rozdil je v delce pobytu na mrtvisti, tj. 5 minut oproti 45...... |
Akorát na cigárko |
|
Návrat nahoru |
|
|
setler Pohanský Pes
Založen: 28. 02. 2006 Příspěvky: 380 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so únor 02, 2008 9:56 pm Předmět: |
|
|
spis na doplneni vody a munice
cigarko prijde az na hlidce _________________
JE TĚŽKÉ BÝT DEBILEM, PROTOŽE KONKURENCE JE VELIKÁ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Frosty
Založen: 03. 01. 2008 Příspěvky: 54
|
Zaslal: so únor 02, 2008 11:11 pm Předmět: |
|
|
To je taky fakt a nebo pak ''tuningova kombinace'' cigaro v hube a rukama doplnovat vodu a munici |
|
Návrat nahoru |
|
|
papez
Založen: 13. 08. 2006 Příspěvky: 572 Bydliště: PPARENA
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 12:41 am Předmět: |
|
|
tohle je blbost, to je nerealne
smysl ma aby treba mrtvoliste smela opustit skupina o silu 25% z druzstva....cili 20 clenne druzstvo = limit pro opusteni mrtvoliste je 5 a predpoklada se navrat a postup se zbytkem
ale je blbost aby skupinak treba 4 lidi drzela strategickej bod v patre a 16 lidi se kvuli topmu nemohlo treba 3 hodiny recyklovat......kor v poctu 100 na 100 je to temer 1/5 sil.....to me neprijde ku prospechu..... _________________ Vítěz EP5 - Mistrovství Evropy ve sportovním paintballu 2009 a 2010
www.pparena.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
setler Pohanský Pes
Založen: 28. 02. 2006 Příspěvky: 380 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 9:44 am Předmět: |
|
|
2papez: tri hodiny ne, jen necelou hodinu _________________
JE TĚŽKÉ BÝT DEBILEM, PROTOŽE KONKURENCE JE VELIKÁ |
|
Návrat nahoru |
|
|
papez
Založen: 13. 08. 2006 Příspěvky: 572 Bydliště: PPARENA
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 7:57 pm Předmět: |
|
|
aby z BIG GAME nebylo BIG WAIT _________________ Vítěz EP5 - Mistrovství Evropy ve sportovním paintballu 2009 a 2010
www.pparena.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mihal Pohanský Pes
Založen: 15. 06. 2006 Příspěvky: 472 Bydliště: Malé Rusko Čejovsko
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 8:22 pm Předmět: |
|
|
Tak ještě jednou, jak řekl Setler. Je to necelá hodina. Přesně 45 nim.
Vládík říká: "Papeži, Papeži " _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
setler Pohanský Pes
Založen: 28. 02. 2006 Příspěvky: 380 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 8:25 pm Předmět: |
|
|
nemyslim, ze by doslo na big wait
spis si myslim, ze to bude krok kupredu (zcela subjektivne) spravnym smerem. ale dokud se to nevyzkousi, tak bych velice nerad hodnotil. _________________
JE TĚŽKÉ BÝT DEBILEM, PROTOŽE KONKURENCE JE VELIKÁ |
|
Návrat nahoru |
|
|
papez
Založen: 13. 08. 2006 Příspěvky: 572 Bydliště: PPARENA
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 8:48 pm Předmět: |
|
|
tak jako ono je to tezky, pac na BIG GAME rozlohy Milovic, se musi pocitat ze hrac je zastrelen, pak nasleduje presun na mrtvoliste, cekani a navrat do boje......ano tento cas by mohl byt kolem 45minut, ale pokud se jen na mrtvolisti bude cekat 45 minut, tak ve hre budou po case chybet lidi.....
co proste urcit v jaky cas budou chodit poslili....dejme tomu kazdou ctvrt a trictvrte.....v jinam case nelze odpustit mrtvoliste.....zadny mrtvoli a nahodile posili, kazdej velitel vi ze mu v urcitem cas prijdou posili a s tim muze planovat!
samozrejme by slo naplanovat ze v urcitou hodinu bude jeste posila treba v celou jednou za hru....nejak to namichat atp......
je proste jedno kdo kdy umrel a dorazil na mrtvoliste, opustit ho muze proste jenom v predem urceny cas, tim snaz se da kontrolvat navrat hracu do hry, vystroj a planovat... _________________ Vítěz EP5 - Mistrovství Evropy ve sportovním paintballu 2009 a 2010
www.pparena.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
papez
Založen: 13. 08. 2006 Příspěvky: 572 Bydliště: PPARENA
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 8:49 pm Předmět: |
|
|
Mihal napsal: | Tak ještě jednou, jak řekl Setler. Je to necelá hodina. Přesně 45 nim.
Vládík říká: "Papeži, Papeži " |
Vam to stejne na obidek a to vase grilovani stacit nebude _________________ Vítěz EP5 - Mistrovství Evropy ve sportovním paintballu 2009 a 2010
www.pparena.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mihal Pohanský Pes
Založen: 15. 06. 2006 Příspěvky: 472 Bydliště: Malé Rusko Čejovsko
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 9:34 pm Předmět: |
|
|
PaPe, mi si na svojí seanci s grilem vždy čas najdeme!
Jsou na okrajích spektra dva různé typy hráčů:
1. Chci hrát military a respektovat vojenský typ struktury a organizace se vším, co toto obnáší.
2. Chci si užít akční intenzivní střílečku.
Jakékoliv prolínání a kompromis mezi oběmi přístupy je samozřejmě možný a nikdo nic nikomu nepředepisuje. Je to v podstatě vždy v kompetenci pořadatelů, jak to cítí a jaký typ hry chtějí uspořádat.
Ke způsobu recyklace:
Čím větší je herní prostor, tím by měl být naopak čas recyklace delší. Nejdůležitějším důvodem je to, aby se hra necentralizovala uprostřed hřiště (uvažujeme dvě mrtvoliště). S krátkou dobou recyklace nemá protivník možnost dostat se na vzdálené body, i když bude jeho hra ve velké převaze (nepočítám-li fiasko na WZ 07 ). Víceméně si stejně hráči sami na mrtvolišti vytvoří vlastní dobu recyklace. Není v silách běžného paintballisty, aby byl schopen doběhnout po zásahu na mrtvoliště, tam v čase pod 15 min. doplnit střelivo apod. a být připraven běžet do hry. Já jsem to tedy zatím nikde neviděl. Tak proč se tomu tolik lidí tak brání. My považujeme za dostatečný čas ten, při kterém si hráč sedne, a má čas přemýšlet o tom, jaký je idiot, že se nechal vystřelit.
Mihal & Vládík, Maťo Ďurinda family _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
setler Pohanský Pes
Založen: 28. 02. 2006 Příspěvky: 380 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 9:55 pm Předmět: |
|
|
recyklace v pevne stanovene casy je asi ta nejhrosi mozna varianta pro cokoliv, kde nejde o masakr na stredovem bodu. protoze se pravidelne opakuje v podstate start hry, kdy obe strany maji najednou plne sily, ktere bezi nekam doprostredka... ze zatim vyzkousenych povazuji za nejlepsi system recyklace "po skupinkach", ktery je vhodny i pro temer verejne hry typu WZ, z tech ktere jsou me zname pak "po jednotkach", ktery ovsem take predpoklada rekneme uzavrenejsi ucast, kdy se minimalne lide v jednotkach dobre znaji, jinak to nema smysl. _________________
JE TĚŽKÉ BÝT DEBILEM, PROTOŽE KONKURENCE JE VELIKÁ |
|
Návrat nahoru |
|
|
papez
Založen: 13. 08. 2006 Příspěvky: 572 Bydliště: PPARENA
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 9:55 pm Předmět: |
|
|
puvodne jsem chtel napsat neco jako ze kdyz ma byt vojne, mela by byt i fyzicka, ale nebudem se tu hadat, je to HRA
ja se treba snazim byt na mrtvolisti jen onech 15min.(zrat, spat muzu vecer) a presun tam i zpet zvladnout rychle aby jsem co nejvice podporil stranu za kterou hraji a uz tak jsem ji oslabil, ze jsem padl.....nemam problem vyzkouset recyklaci po45minutach, nebo spis nedelat recyklaci vubec ale dat big game na jeden zivot, stejne by bylo do 2-3 hodin dobojovano a mohl by se scenar jet znovu s otocenymi stranami....
ale jde o to ze kdyz tech 45minut na tom mrtvolisti sectes s (u nekterych) plouenim tam a zpet tak mozna vysledna pauza hrace bude i 1h a 15 minut a to si myslim ze uz je fakt moc..... _________________ Vítěz EP5 - Mistrovství Evropy ve sportovním paintballu 2009 a 2010
www.pparena.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
papez
Založen: 13. 08. 2006 Příspěvky: 572 Bydliště: PPARENA
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 9:57 pm Předmět: |
|
|
setler napsal: | recyklace v pevne stanovene casy je asi ta nejhrosi mozna varianta pro cokoliv, kde nejde o masakr na stredovem bodu. protoze se pravidelne opakuje v podstate start hry, kdy obe strany maji najednou plne sily, ktere bezi nekam doprostredka... ze zatim vyzkousenych povazuji za nejlepsi system recyklace "po skupinkach", ktery je vhodny i pro temer verejne hry typu WZ, z tech ktere jsou me zname pak "po jednotkach", ktery ovsem take predpoklada rekneme uzavrenejsi ucast, kdy se minimalne lide v jednotkach dobre znaji, jinak to nema smysl. |
ja myslim ze by nebyl problem urcit pro kazdou stranu jiny cas recyklace....napriklad strana A, recyklace 15 a 45 a strana B 00 a 30, plus moznost za hru pouzit 3 recyklace jak je libo, pripadne pridat interval....a samozrejme nepritel byx nevedel kdy se souper recykluje....coz simuluje nejaky posli vic nez to ze se jouda nahlasi na mrtvolisti, da si pivko, parek a az se vychcije, nabehne do hry, to muze veliotel planovat co chce ale stejne to bude zmatek _________________ Vítěz EP5 - Mistrovství Evropy ve sportovním paintballu 2009 a 2010
www.pparena.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mihal Pohanský Pes
Založen: 15. 06. 2006 Příspěvky: 472 Bydliště: Malé Rusko Čejovsko
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 10:09 pm Předmět: |
|
|
To je Setlerem zmineny restart hry. Dle našeho cítění naprosto odlišný od toho, co je myšleno recyklací po jednotkách. Každému vyhovuje něco jiného, ale rozhoduje naštěstí pořadatel. A my pojedeme právě na tyto military hry. Myslíme tím military hry. Není military jako military. A to věz, že od té doby, co ovládám spoustu divokých kmenů, o tom vím své... _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
papez
Založen: 13. 08. 2006 Příspěvky: 572 Bydliště: PPARENA
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 10:28 pm Předmět: |
|
|
to je fakt, poradatel rozhodne a my se pud poridime, nebo neprijedem.... _________________ Vítěz EP5 - Mistrovství Evropy ve sportovním paintballu 2009 a 2010
www.pparena.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jaroslav Pohanský Pes
Založen: 13. 05. 2005 Příspěvky: 2004 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 11:13 pm Předmět: |
|
|
system recyklace by mel byt poplatny tomu, co se hrou (bojem) sleduje, takze myslim, ze v budoucnosti se budou stejne vyskytovat vsechny jeji mutace. Organizatori by nemeli zapomenout i na charakter terenu a velikost bojiste pri svem rozhodovani. System recyklace v pevne stanovenych oknech mysli zkousi BAR-BAR, jake maji vysledky nevim, ale jejich hre to zrejme vyhovuje. System po urcitem case je uplatnovan na WZ vysledky jsou odpovidajici velke mire nesehranosti tymu, dalsi stupen byl aplikovan na minule Aleji, kde byl rozdilny cas pro jednotlivce a vetsi uskupeni, ted na Aleji to vypada na zde jiz nekolikrat zminovany system recyklace po jednotkach, uvidime jaky bude mit efekt na hru
takze si mysli, ze neexistuje nejaky univerzalni model, proste ruzne typy her pro ruzne typy hracu vyzaduji ruzne zpusby recyklace _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|